wtorek, 24 czerwca 2014

Warto zobaczyć:"Jak wytresować smoka 2"

No dobra, po pierwsze bardzo dawno nic tu nie napisałem. Ani mądrego (co i tak rzadko) ani głupiego(co już prędzej się zdarzało). Główną przyczyną jest oczywiście Wielka Wojna, i próby pisania o niej na blogu Matka Stulecia (który ma też swoją stronę na FB, gdzie praktycznie co dzień pojawia się jakiś wpis). Po za tym oczywiście lenistwo;).
Spróbuję jednak co nieco nadrobić, poczynając od moich wrażeń po filmie "Jak wytresować smoka 2".


Pierwsza część w kinie mnie ominęła, zobaczyłem ją duuużo później w telewizji. Z niekłamanym zachwytem. Tak samo uwielbiamy (z córką) serial. Wspaniałe smoki, wyraziste postacie, humor i nienachalny dydaktyzm i jakaś taka prosta, acz życiowa, mądrość. W sumie nie odpowiada mi tylko polski tytuł-tresura zakłada podporządkowanie, wyższość jednej ze stron. Tutaj mamy do czynienia z zrozumieniem i przyjaźnią.
Druga cześć filmu ponownie zabiera nas na wyspę Berg, tym razem jednak 5 lat po wydarzeniach znany z pierwszej odsłony dziejów wikingów i smoków. 5 lat to sporo czas, Berg zmieniła się mocno, dojrzeli też bohaterowie. Czkawka to już prawie mężczyzna, z sypiącą się brodą (zarost pojawia się też na obliczach jego kumpli, ale tu z powodu zauroczenia Szpadką). W temacie brody pozostając to siwizna zdobi już zarost Stoika. Acha, Astrid wyrosła na piękną niewiastę.  Smoki zaś są nieco większe i równie rozkoszne. 
Nie zdradzając fabuły, to film o dorastaniu, zrozumieniu i przyjaźni, jak wspominałem wcześniej nie ma tu nachalnej dydaktyki. Jednak jak w życiu lekcja jest bolesna. Bo można coś odzyskać, ale trzeba liczyć się z tym że coś się straci. Kogoś, bardzo ważnego się straci. 
Wspaniale prezentują się krajobrazy, nowe smoki (Alfy są potężne i straszliwe), sceny lotów i walk. Wiele ujęć budzi zachwyt.Jest sporo humoru, parę scen chwytających za serce, parę kiedy ukradkiem (bo sala pełna jest ludzi) ociera się łzę.
Piękny, mądry, wzruszający film. Polecam.

15 komentarzy:

  1. Potwierdzam, naprawdę warto obejrzeć. Są niezłe efekty i w ogóle idzie się zagłębić w fabułę... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy udziela Pan wywiadów przez skype [o z góry ustalonym temacie historycznym] do początkującego radia internetowego?

    K.Mróz

    OdpowiedzUsuń
  3. Można na żywo nagrać. Sprzęt mam, pozostaje temat i termin spotkania. Co prawda w tygodniu pracuję i najbardziej pasowałyby mi niedziele. Raz nagrywałem rozmowę z gościem który się tak stresował, że co trzecie słowo mówił "eeee" i łączył to z "yyyyyy" oraz "hmmmmmm" w całe ciągi wypowiedzi. Okazało się, że on tak ma kiedy się nagrywa - podobno stres się to nazywa. Liczę, że będzie o wiele mniej do wycinania. No i fajnie by było się zobaczyć na żywo. Co do miejsca to muszę jeszcze po testować mikrofon zewnętrzny do dyktafonu i wtedy się okaże czy to może być z gwarem w tle czy z śpiewem ptaszków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez ryku w tle nagranie byłoby dość przyzwoite.

      Usuń
    2. No to kiedy i w jakiej formie?

      Do zaznajomienia się:

      1) https://www.youtube.com/results?search_query=j%C4%99drek

      2) https://www.youtube.com/user/HistoriaBezCenzuryMB

      Usuń
    3. 3) https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_1100502607&feature=iv&src_vid=xdy-4lCTMMo&v=GS7zpw4wvF4

      Usuń
  4. Dwudziestolecie między wojenne? Dlaczego nie było takie piękne jak się je dzisiaj kojarzy? Co Pan na to?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero w przyszłym tygodniu mam dostać mój mikrofon studyjny, więc na razie się nie pali. Ogólnie się nie pali. Powolutku się coś tworzy. Próbuję namówić autorkę http://kociswiatasd.blox.pl ale jej trzeba użyczyć głosu, bo nie lubi mówić. Z tych ciekawszych nagrań to pod spodem są trzy.

    http://www.enklawa.org/audio/140/KI_2014-04-07-16-32.mp3 https://www.youtube.com/watch?v=1HKF-3TsAZo
    https://www.youtube.com/watch?v=RmF05kBPTPY

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy widzieliście może dalsze losy Czkawki i Nocnej Furii? Można je zobaczyć - "Jeźdźcy smoków" (zawsze leci w weekendy) :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy będzie trzecia część? Już nie mogę się doczekać :) Najlepsza bajka dla dzieci i nie tylko! Super Szczerbatek jest :D Ja filmu akurat nie oglądałam w kinie bo mój chłopak pobrał go z filefox.pl i oglądaliśmy w domu.

    OdpowiedzUsuń