środa, 13 marca 2013

Papież Franciszek.

Jak widać w komentarzach pod jednym z totalnie nie papieskich postów, jeden z Czytelników ma nieco zdolności profetycznych. 
Habemus Papam!
W zadziwiających zaiste przyszło nam żyć czasach. Papież Benedykt abdykuje, konklawe wybiera po raz pierwszy papieża z Nowego Świata. On zaś wybiera imię pojawiające się po raz pierwszy pośród 266 biskupów Rzymu. Franciszek.
Wszyscy od razu kierują się ku Franciszkowi z Asyżu. Komentarzy, ba nawet księża, w wyborze imienia Biedaczyny z Asyżu wietrzą zapowiedź zmian i rewolucji. Na miarę tej dokonanej przez myśl franciszkańską.
Nasz nowy papież jest jednak jezuitą. Jezuici i franciszkanie, no cóż nie zawsze dążyli się sympatią. Dobra nic nie mówię, może chodzi o Franciszka z Asyżu.
Choć...tak sobie myślę że chodzi o Franciszka Ksawerego. Jezuitę, misjonarza Indii, Chin , Japonii. Człowieka języka hiszpańskiego jak nowy papież  człowieka który może pochodził z Europy, ale niósł wiarę w nowe rejony, do Azji. Człowieka wielkiej wiary, ale też skromności i żyjącego równie ubogo jak Biedaczyna z Asyżu.
Za tym typem stoi jeszcze jedna rzecz. Konklawe rozpoczęło się wczoraj, 12 marca, w  rocznicę wyniesienia na ołtarze Franciszka Ksawerego. Czyż nie było lepszych auspicjów dla nowego papieża, jezuity?
Mam z tym trochę ubawu, bo dawno temu grałem Franciszka Ksawerego :) Na studiach, na zaliczenie dydaktyki historii nakręciliśmy film, gdzie właśnie odgrywałem tego świętego:) Zresztą w wnętrzach i w sutannie pożyczonej od jezuitów naszego duszpasterstwa akademickiego. Które było pod wezwaniem Franciszka.



Jest coś niesamowitego widzieć Najwyższego Kapłana pochylającego się przed ludem, by wyprosił on dla niego boże błogosławieństwo. Servus servorum Dei.


6 komentarzy:

  1. Witam, wiem że trochę nie na temat, choć zastanawia mnie jak się Pan prezentował w sutannie - zapewne komicznie, ale ja nie o tym ;P. Chciałem tylko podzielić się znaleziskiem z YT, proszę: http://www.youtube.com/watch?v=wvd5dwduEe8&feature=player_embedded


    Jaco ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sutannie wyglądałem znakomicie :)
      Bardzo zgrabnie zrobiony filmik :)
      Dzięki

      Usuń
  2. Z tego co zauważyłem to papieża Franciszka drażni przepych. Ale to wspólna cecha obydwu świętych Franciszków. Nie wygląda na człowieka, który by się skupiał na pierdołkach. Profeta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda, zapowiada się ciekawy pontyfikat.

      Usuń
  3. Co do tej sutanny, to przypomina mi się dialog z gimnazjum miedzy Panem, a kimś tam "proszę pani, czy... przepraszam proszę pana" "tak owieczko?", "z ogłoszeń parafialnych na dziś mamy"

    OdpowiedzUsuń