niedziela, 30 października 2011

Steampunk i moda.

Już wielokrotnie pisałem że lubię steampunk. Mariaż XIX stulecia, maszyn parowych, wiktoriańskich klimatów i fantastyki bardzo mi odpowiada. Zresztą dla wielu ludzi steampunk stał się formą kultury (subkultury?), wyrażania siebie, nie tylko poprzez literaturę, ale poprzez sztuki plastyczne,muzykę,  czy popularne pośród wielu miłośników różnych odmian fantastyki przebieranki.
No i własnie steampunkowa moda, z dobrodziejstwem  inwentarza z XIX wieku, gorsetami, krynolinami, kamizelkami, surdutami, plus typowe "punkowe" elementy jak gogle czy czapki pilotki, też mi się podoba. Zwłaszcza podana jak na tym filmiku.


No jasne ze nie da się w tym chodzić codziennie, a nawet wyjście imprezowe może wymagać sporo odwagi. Estetycznie jednak dla mnie bomba. Na filmie moją uwagę przykuły dziewczyny w stroju nawiązującym do munduru z wojny secesyjnej. Tu więcej:


Moja "miłość" do wojny secesyjnej nieco ostatnio przygasła, za bardzo siedzę teraz w tematyce  brytyjskich żołnierzy pochowanych w Polsce. No i nie dałem rady zrealizować swoich zamierzeń dotyczących napisania  książki o jednej z kampanii wojny  domowej (kupa pozbieranych materiałów i literatury, brak talentu echhh). Jednak taka wariacja nad mundurem, fakt ze bardzo fantazyjna (zwłaszcza płaszcz;)) wzbudza w miłośniku ACW (American Civil War) przyjemne odczucia:)
Jutro Halloween, więc jeśli ktoś wybiera się na jakąś imprezkę polecam styl steampunkowy.  

1 komentarz:

  1. 58 year old Mechanical Systems Engineer Minni Mapston, hailing from Dolbeau enjoys watching movies like "Edward, My Son" and Kabaddi. Took a trip to Yin Xu and drives a Gordini Type 24S. Aby przeczytac, kliknij

    OdpowiedzUsuń