sobota, 20 lipca 2013

Rifle Brigade w (moich) Dystopian Legions


Tak jak się odgrażałem, druga sekcja piechoty brytyjskiej do mojej kolekcji Dystopian Legions, pomalowałem na Rifle Brigade (na zdjęciu z wsparciem artyleryjskim). Osławione "Zielone Kurtki", 95. pułk po prostu musiały znaleźć się w mojej brytyjskiej armii, nie tylko dlatego że łatwo ich pomalować ;). Stanowili elitę brytyjskiej armii, od powstania w czasie wojen napoleońskich, kiedy ich karabiny Bakera zbierały krwawe żniwo pośród Francuzów. Z tamtych czasów pochodzi najsławniejszy, acz fikcyjny żołnierz tej formacji, Richard Sharpe. Bohater powieści Bernarda Cornwella, typowy przykład "od zera do bohatera", a raczej oficera. Powieści Cornwella czyta się znakomicie, nieco gorzej (budżet) ogląda się serialowe przygody Sharpa.  W tej roli znakomity Sean  "Boromir/Ned Stark" Bean. 


Nie powiem, marzyło by mi się pobawić się w rekonstrukcję Rifle Brigade z czasów Wojny Krymskiej... kusi kolejny mundur w szafie ...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz