poniedziałek, 28 lutego 2011

Piosenek na doła ciąg dalszy.

Z racji mojego bardzo "średniego" nastroju ciąg dalszy piosenek w tym nastroju mnie utrzymujących....

While your lips are still red.




Nightwish bez Tarji, ale na szczęście też bez Anette Olzon (pewnie ma swoich fanów, ale dla mnie ma głos jak Spice Girls i jakąś taką odpychająca aparycje). W sumie chłopcy pokazali ze nie potrzebują wokalistki i dali by sobie radę sami. Bez Tarji jednak to nie ten sam Nightwish... Bardzo fajny teledysk, z fragmentami filmu z którego ścieżki dźwiękowej pochodzi utwór, z naprawdę piękną kobietą...


Boy and the ghost




Tarja, bez Nightwisha, z swojej solowej płyty "My winter storm". Smutna piosenka po prostu. 


Sound of silence




Totalny klasyk, totalny evergreen. Dwóch facetów, Simon i Garfunkel, jedna gitara i piosenka która mrozi szpik w kościach. Ile można wyczarować tylko, raczej aż, głosem, kilkoma brzdęknięciami o struny i znakomitym tekstem, za którym kryje się tragedia. Po prostu dwóch gości w sweterkach na scenie i słucha się z otwartymi ustami. 
Kiedy zobaczyłem film "Watchmen" i scenę pogrzebu Komedianta 
http://www.youtube.com/watch?v=eXNc53rIFe8
wiem że tą piosenkę chciałbym mieć zagraną na pogrzebie.


Who by fire




Leonard Cohen, kolejny klasyk...i w sumie tyle, żaden komentarz niepotrzebny. Piosenka mówi sama za siebie...


1916




Grupa Motorhead, brzydki jak noc Lemmy i jedna z najpiękniejszych i najsmutniejszych piosenek jakie znam. 
"The day not half over and ten thousand slain,
And now there's nobody remembers our names,
And that's how it is for a soldier."
Te słowa i grób Gurkhi, o którym kiedyś pisałem, natchnęły mnie do pewnego projektu, który być może ruszy wkrótce jako osobny blog. 
To tyle na dziś piosenek, trochę jeszcze ich zostało. Po za tym oglądam drugi sezon "Doctora Who" i jestem po odcinku "Girl in the fireplace". Dla mnie najlepszy odcinek tego serialu jaki dotychczas obejrzałem! (tuz za nim "Empty child" i "Doctor dances")







2 komentarze:

  1. A gdzie nasze 'Sleeping sun?':)

    Looknij
    http://www.youtube.com/watch?v=4n4bef_dTfE bądz http://www.youtube.com/watch?v=VrBZ0rGWXUk

    No i czekam na zamówione texty o Blake i Jean Cloudzie:) Moze przetłumaczymy kolejne?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to już jest nas 2 anonimowych :)Prawdziwa piosenka na doła "Jesteś szalona" ewentualnie "Mydełko FA" :)i nie panikuj. Ja dzisiaj dowiedziałam się jaki jest kosztorys mojej stłuczki!!! Bez komentarza - od razy schudłam o 3 kilo, skurczyłam się o kilka ładnych centymetrów a moje włosy straciły swój księżycowy blask :(

    OdpowiedzUsuń